Τα στοιχεία από τον τοπικό τύπο (Χαραυγή):
"Από τους 316 εξεταζόμενους μαθητές, οι 163 συμπλήρωσαν μηχανογραφικό.
Εξ αυτών πέρασαν 88 σε ΑΕΙ και 53 σε ΤΕΙ.
Τα ποσοστά επιτυχίας (εισόδου σε κάποια σχολή, άσχετα αν ήταν η πρώτη τους επιλογή) ήταν 75,68% για το 2005, 60,30% για το 2006, 44% για το 2007!"
Το φαινόμενο δεν είναι νέο.
"Παραδοσιακά" βλέπουμε περιοχές όπου κύρια πηγή εσόδων είναι ο Τουρισμός, να έχουν χειρότερες "επιδόσεις" στις Εισαγωγικές Εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ωστόσο, δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια. Ό,τι κι αν μπορούμε να πούμε και να γράψουμε (και είναι πολλά) για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, για τα Λύκεια-προθάλαμο Πανεπιστημίων, για την "παραπαιδεία" (που τείνει να γίνει η μόνη ... Παιδεία), για την ταξική προέλευση της πλειοψηφίας των φοιτητών και σπουδαστών, για τους προνομιούχους των "χάι" πανεπιστημίων της αλλοδαπής, για τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία μέχρι λύκεια (που δεν υπάρχουν στο νομό μας), για... για..., ό,τι και αν πούμε, δεν παύει να υπάρχει μια σκληρή πραγματικότητα: Η Σάμος πιάνει "πάτο" στις Εισαγωγικές. Τα αποτελέσματα είναι όλο και χειρότερα. Κατρακυλάμε όλο και πιο χαμηλά στον πίνακα των επιτυχιών, χωρίς να είμαστε δα και ο .... πιο δυναμικά αναπτυσσόμενος τουριστικά νομός της χώρας(!!)
Την επαύριο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, άκουσα το φροντιστή Γ. Μαρίνη (λυπάμαι, δε θυμάμαι σε ποιο ραδιοσταθμό) να λέει πως για αυτό το χάλι, πρέπει οι εμπλεκόμενοι (καθηγητές, φροντιστές, μαθητές, γονείς) να συζητήσουν αυτά που δε συζητήθησαν ήδη ... χθες...
Ανοίγω λοιπόν το θέμα και περιμένω σχόλια......
Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
12 σχόλια:
Το θέμα της αποτυχίας στις εξετάσεις είναι ένα από τα θέματα που με πληγώνουν βαθύτατα. Μπορεί να είμαι σκληρή αλλά πιστεύω ότι φταίει η γενική νοοτροπία που επικρατεί στο νησί. Δεν βλέπω να νοιάζονται πολλοί (γιατί υπάρχουν κάποιοι) για την πρόοδο του τόπου είτε πολιτιστικά είτε σε άλλους τομείς. Οι προσπάθειες που γίνονται είναι λίγες και συναντούν πολλά προβλήματα μέχρι να υλοποιηθούν. Δυστυχώς η κακή αρχή γίνεται από το σπίτι. Πχ γονείς έφτασαν στη πρωτοβάθμια για να καταγγείλουν ότι εκπαιδευτικός δεν ακολουθούσε το βιβλίο κατά γράμμα και «τους έκανε κάτι περιοδικά και βλακείες που ανάγκαζε τα παιδιά να χάνουν χρόνο ψάχνοντας στοιχεία σε άλλα βιβλία (εγκυκλοπαίδειες)». Στο σχολείο πάλι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που μπορούν να προσφέρουν πολλά αλλά τους τρώγει η μαρμάγκα. Όπως αναφέρεις και εσύ σε άλλη ανάρτησή σου, πολλά σχέδια ….σβήνουν στα θολά της Σαμιώτικης αδιαφορίας και μιζέριας...Είναι τυχαίο ότι περισσότερος κόσμος ήξερε την Άσπα του Fame story και όχι τον Σαββόπουλο; Κόβω το χέρι μου ότι οι μισοί που ήταν στη συναυλία του Μικρούτσικου πίστευαν ότι θα δουν το γνωστό τους ΑΝΔΡΕΑ. Ίσως γι’ αυτό να έφυγαν νωρίς. Τα παιδιά δε έχουν εικόνες, δεν έχουν σωστά πρότυπα στον περίγυρό τους και κυρίως….δεν έχουν φιλοδοξίες. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από έναν νέο που δεν έχει βλέψεις. Πιστεύω ακράδαντα ότι ισχύει το «αν δεν βλέπεις εκεί που θες να πας, θα πας εκεί που κοιτάς.» Οι αριθμοί δυστυχώς αυτό δείχνουν. Λυπάμαι πραγματικά.
Αngelina, γλυκιά μου (και το εννοώ αυτό), συμφωνώ μαζί σου, αλλά μιλάς για Παιδεία και όχι για το ανθρωποβόρο σύστημα των εξετάσεων... όπου ΕΠΙΣΗΣ πάμε κατά διαόλου και όχι βέβαια επειδή ... εμείς αποφασίσαμε να δώσουμε στα Σαμιωτάκια μια πιο ... ανθρώπινη, πιο ανθρωποκεντρική παιδεία...
Όσον αφορά αυτά που γράφεις, θα δοθεί (ελπίζω και απο αυτό το θέμα) συνέχεια...
Όσον αφορά δε, το θέμα των αποτελεσμάτων των εισαγωγικών εξετάσεων, περιμένω το σχόλιό σου γιατί ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΔΩ, το ρολόι δείχνει ώρα ....0....
Έχουν οι νέοι μας ψυχή, αισιοδοξία, δύναμη, πνεύμα αμφισβήτησης, πνεύμα δημιουργίας, πνεύμα συνεργασίας, αξίες;
Μπορούν να κατανοούν καλύτερα το περιβάλλον τους κοινωνικό και φυσικό κάθε μέρα και καλύτερα;
Τότε μικρό το κακό..
1. Το ίδιο «ανθρωποβόρο σύστημα των εξετάσεων» έχουν να αντιμετωπίσουν και οι μαθητές σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Νόμιζα ότι εμείς αναρωτιόμασταν γιατί έχουμε μεγάλη αποτυχία στη Σάμο.
2. «ανθρωποκεντρική παιδεία» ??? Σίγουρα έτσι πιστεύεις ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να χαρακτηρίσεις την παιδεία που παρέχουμε στα "σαμιωτάκια";
3. Η απάντησή μου όσον αφορά την αποτυχία στις εξετάσεις είναι ξεκάθαρη. Ελάχιστα παιδιά μένουν μετεξεταστέοι. (Εξαιτίας του ότι είναι μικρό το μέρος και όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας, ακούς συχνά το: «Πρέπει να το περάσουμε. Ξέρω την οικογένειά του. Έχουν προβλήματα» κτλ, κτλ.) Φτάνουν λοιπόν αυτά τα παιδάκια στο λύκειο με ελλιπείς γνώσεις και με τη βεβαιότητα ότι δεν χρειάζεται και μεγάλη προσπάθεια για να περάσουν. Οι γονείς δίνουν τον ένα από τους δύο μισθούς τους στους φροντιστές (κάτι το οποίο συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα) και στο τέλος της Γ’ Λυκείου συνειδητοποιούν ότι τόσα χρόνια πλήρωναν απλά για να περνάει τις τάξεις και όχι για να προετοιμαστεί για τις εισαγωγικές. Από κει και πέρα όλα είναι γνωστά και προβλεπόμενα. Οι κλασικές οικογένειες που έχουν την οικονομική άνεση στέλνουν τα παιδιά τους για σπουδές στο εξωτερικό (κάτι βέβαια που τα παιδιά το γνώριζαν ότι θα γινόταν κι έτσι δεν χρειαζόταν να καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια.)
4. Ως απάντηση στο καπιταλιστικό κομμούνι, «οι νέοι μας ψυχή, αισιοδοξία, δύναμη, πνεύμα αμφισβήτησης, πνεύμα δημιουργίας, πνεύμα συνεργασίας και αξίες» έχουν. Αυτοί όμως είναι αυτοί που πέρασαν τις εξετάσεις. Για τους άλλους λέμε.
"Αυτοί όμως είναι αυτοί που πέρασαν τις εξετάσεις. Για τους άλλους λέμε."
Angelina, δεν νομίζεις ότι είναι λίγο "άσπρο- μαύρο" αυτή σου η άποψη;
Ναι. Συμφωνώ. Είναι τραβηγμένη η άποψη μου. Και βέβαια υπάρχουν εξαιρέσεις. Και βεβαία δεν μετράς τον κάθε ένα μαθητή (γενικώς άνθρωπο) έτσι. Και βέβαια δεν μπορείς να κατηγοριοποιείς έτσι τους ανθρώπους. Το είπα από την αρχή ότι είμαι σκληρή και απόλυτη σε αυτό το θέμα. Δεν ήμουν έτσι. Έγινα. Με ενδιαφέρει όμως. Με πληγώνει. Παλεύω για να κάνω κάτι και καμία κριτική ή πρόταση μου για κάποια αλλαγή μέχρι τώρα (εννοείται στο πιο ήπιο) δεν έγινε αποδεκτή (ή αν ναι, δεν έγινε με το σωστό τρόπο). Η αντίδραση ήταν πάντα η ίδια. Δέχθηκα πολλές φορές επίθεση επειδή λέω την άποψη μου όσον αφορά το τι θα έπρεπε να αλλάξει για να καλυτερέψει η κατάσταση στα σχολεία μας. Νιώθω υποχρέωση μου να νοιάζομαι για αυτά τα παιδιά. Κανένας δεν το εκτίμησε (εννοείται ότι υπάρχουν εξαιρέσεις). Οι περισσότεροι το είδαν ότι δεν μου αρέσει τίποτα εδώ. Το ακούγαν ως γκρίνια. Δεν είναι γκρίνια. Χρειάζεται παρακίνηση. Χρειάζεται ενημέρωση. Χρειάζεται ανοιχτό μυαλό. Χρειάζεται οι γονείς να ασχοληθούν με τα παιδιά τους και όχι με την κριτική των εκπαιδευτικών. Μέχρι να αλλάξουν όλα αυτά δυστυχώς η επιτυχία στις εισαγωγικές θα μειώνεται. Τα παιδιά μας θα μεγαλώνουν με λάθος πρότυπα και το πνεύμα δημιουργίας, συνεργασίας και η δύναμη που διαθέτουν τα νέα παιδιά θα χαντακωθεί.
Καταλαβαίνω το καημό σου..
Και για να μη το παίζω "υπέρ άνω" και είμαι και εκτός θέματος (όπως μου συνέβαινε συχνά στην έκθεση στις Πανελλήνιες) θα πω κάτι για την ταμπακιέρα:
Νομίζω ότι η κύρια αιτία του προβλήματος είναι μία (με διπλή όμως όψη) και είναι κοινωνική.
Οι περισσότεροι από μας, αν είμασταν σχεδόν σίγουροι πως αν δεν περάσουμε στις Πανελλήνιες, θα πάμε να σπουδάσουμε στην Αγγλία (ότι θέλουμε και αυτό το τονίζω!), με τίποτα δεν θα "σκοτωνόμασταν" στο διάβασμα.
Μαζοχιστές λίγοι άνθρωποι είναι.
Τώρα, αν είμασταν παιδιά από τα χωριά, μέχρι την 1η Λυκείου να γυρνάμε 5 η ώρα για φαγητό και μετά να μένουμε μόνοι μας στο Βαθύ ή στο Καρλόβασι, πάλι δεν είχαμε καρδιά να πετύχουμε αυτόν τον άθλο.
Είμαι (και θα είμαι) εκτός θέματος σε αυτό το ερώτημα, γιατί είμαι κατά αυτών των εξετάσεων και σαν δρων πολίτης (που πιστεύω ότι είμαι) κάνω αγώνα για να καταργηθούν.
Μη με κατηγορήσετε ότι προπαγανδίζω την ήσσονα προσπάθεια.
Δεν είμαι κατά όλων των εξετάσεων.
Είμαι υπέρ των εξετάσεων, στις οποίες η πολιτεία (η οποιοσδήποτε αναγνωρισμένος περιφερειακός φορέας της) θέτει μια βάση εισόδου και όποιος "πιάσει" αυτή τη βάση μπαίνει.
Γιατί δηλαδή κάνουν για γιατροί οι του 18 και δεν κάνουν του 17 ή του 15;
Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, αν δεν καταργηθεί αυτή η "σφαγή", σωστή εγκύκλια παιδεία δεν θα έχουμε ποτέ.
Τοτε τι μου πας κοντρα; χα. Μαζί σου. Οι εξετάσεις πρέπει να καταργηθούν. Η πολύ απλά εξετάζονται με άλλο τρόπο.
Με project με πορτφολιο. Με οποιονδήποτε αλλο τρόπο. Αφού όμως αυτό δεν μπορούμε να το αλλάξουμε σημερα τουλάχιστον, γιατί δεν κάνουμε κάτι για να διευκολύνουμε τους μαθητές; Το να ζητάμε τα αδύνατα δεν βγάζει πουθενά.
Αγγελίνα,
Πολύ λίγο νομίζω ότι φταίνε οι εκπαιδευτικοί -ιδιωτικοί και δημόσιοι-, ακόμα και οι γονείς. (Κι εγώ, αν είχα τη δυνατότητα, δεν θα άφηνα το παιδί μου απελπισμένο, θα του έλεγα διάβαζε και αν δεν περάσεις εκεί που θέλεις και ταιριάζει στα ταλέντα σου, εγώ θα σε στείλω έξω. Γυμνάσματα ψυχολογικής ανθεκτικότητας μπορούμε να κάνουμε και με άλλους τρόπους.)
Υπάρχουν πράγματα που ξεπερνάνε τις προσπάθειες των μικροκοινωνιών και ίσως είμαστε τυχεροί στη Σάμο ("ουδέν κακόν αμιγές καλού")που μπορούμε να το καταλάβουμε πρώτοι.
Όσο είμαστε κολλημένοι στη μιζέρια μας ,στη γκρίνια μας ,στον ωχαδερφισμό μας ,στον καναπέ μας και ψηφίζουμε τα ΘΑ..ΘΑ..ΘΑ..ΘΑ.. είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Τριάντα τρία χρόνια από τη μεταπολίτευση και είκοσιέξη από τα χρυσά κουτάλια της Ευρωπαικής Ένωσης κατάφερε ο Νομός μας να σκαρφαλώσει στις πρώτες θέσεις από την ανάποδη , των εισακτέων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κρίμα για όλους μας!
καθυστερημένα θα αφήσω το σχόλιό μου για τα της παιδείας στο Νομό μας και τα αποτελέσματα των εξετάσεων.Τα αποτελέσματα αυτά είναι απόρροια μιάς διεργασίας στην οποία λαμβάνουν μέρος πολλοί παράγοντες.Δηλαδή γονείς σχολείο-καθηγητές τοπική κοινωνία μαθητές εκπαιδευτικό σύστημα κ.λ.π.Ανάλογα με την οπτική μας γωνία φωτίζουμε κάποιον από αυτούς τους παράγοντες εντονότερα η όχι και ανάλογα υποστηρίζουμε τα συνεπαγόμενα συμπεράσματα που νομίζουμε ορθότερα.Ετσι όμως ειναι πολύ δύσκολο να καταλήξουμε κάπου και κυριαρχεί η παραίτηση και η απογοήτευση.Προσωπικά εντυπωσιάζομαι από το γεγονός ότι δεν υπάρχει στον τοπικό τύπο αρθρογραφία σχετικά με τα θέματα της παιδείας στο Νομό μας και τα γεγονότα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας.Εχω την άποψη πως η παρουσίαση μέσα στον Τύπο αυτών των προβλημάτων θα μπορούσε να βοηθήσει πρώτα στη καταγραφή τους και στην συνέχεια στην λύση τους.Δεν είδα τίποτε στην ΣΑΜΙΑΚΗ στον ΣΑΜΙΑΚΟ ΤΥΠΟ μία έρευνα, μιά παρουσίαση η μιά συνέντευξη κάτι τέλος πάντων γι αυτά.Στην ΧΑΡΑΥΓΗ διάβασα ενα άρθρο με τίτλο ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑ και αναφορές στην πολιτική των κομμάτων και στα ποσοστά των αποτυχιών.Τίποτε άλλο εκτός από αφορισμούς και γενικευμένες καταγγελίες. Δηλαδή καθόλου χρήσιμο για να κατανοήσει κάποιος Σαμιώτης γιατί πατώσαμε σε σχέση με τους άλλους Νομούς της χώρας.Αν όμως ο Τύπος δεν φέρνει το ιδιαίτερο τοπικό πρόβλημα της παιδείας στην επιφάνεια απλά αυτό συνεχίζει ανενόχλητο να ...ζεί παρότι όλοι ξέρουμε ποιός λίγο ποιός πολύ για διάφορες καταστάσεις στο λύκειο και στα γυμνάσιά μας.Αυτές μπορούν και εξακολουθούν να υπάρχουν γιατί απλά μόνον καφενειακά και σε παρέες συζητούνται.Για παράδειγμα γιατί ο Τύπος δεν ασχολείται και δεν σχολιάζει την άποψη κάποιων γονιών που ειναι αντίθετοι σε κάποιον καθηγητή λόγω της βαθμολογικής πολιτικής του? και έφτασαν μάλιστα να θέσουν το θέμα στον σύλλογο των καθηγητών?Εχουν δίκηο? η άδικο? Τι άποψη έχουν γι αυτό αυτοί που ασχολούνται με τα κοινά? Τόσο εκκωφαντική σιωπή? Τι γνώμη έχουν για τα τυχόν ιδιαίτερα που κάποιοι καθηγητές κάνουν σε μαθητές τους.Ας πάρουν κάποια συνέντευξη από τους αρμόδιους της παιδείας στο Νομό να δούμε την άποψή τους.Ετσι κάποια κομμάτια του πάζλ μπορούν να βρεθούν σχετικά με το τι φταίει για το γεγονός ότι από τα 316 παιδιά μόνον τα 163 συμπλήρωσαν μηχανογραφικό οπως η ΧΑΡΑΥΓΗ γράφει.Οι γονείς οι καθηγητές η ηγεσία του εκπαιδευτικού συστήματος στον Νομό και στην χώρα χρειάζεται να υποστηρίζονται αλλά και -ίσως περισσότερο-να κριτικάρονται με όση ένταση χρειάζεται για τις συγκεκριμένες ενέργειές τους ώστε γίνεται διάλογος και να περιοριζονται φαινόμενα ασυδοσίας και ωχαδερφισμού.Και που είναι το καταλληλότερο μέρος αν όχι στον τύπο και τα blogs?
Αυτά ειχα να πω και συγνώμη για τον χρόνο σας
Οφείλω να γράψω εδώ ότι το σχόλιο για τη ... σιωπή του τοπικού τύπου το έστειλα e-mail στις προαναφερθείσες από τον "ανώνυμο" εφημερίδες.
Ούτε απάντηση έλαβα, ούτε είδα κάτι στα επόμενα φύλλα...
Αντιθέτως, πρέπει να πω ότι το Σαμιακό Βήμα, στο κύριο άρθρο του στις 01-10-07 ασχολήθηκε έστω και ακροθιγώς με το θέμα, κάτω από τον τίτλο "ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΙ".
Δεν ξέρω αν είναι σύμπτωση ή οι blogger του Σ.Β. μας διαβάζουν...
Αντιγράφω αποσπάσματα:
"Δε θα σχολιάσουμε σήμερα το απαράδεκτο φαινόμενο της δωρεάν παιδείας που μόνο δωρεάν δεν είναι και μόνο ίσες ευκαιρίες δε δίνει. Θα μείνουμε στο γεγονός ότι παρά την οικονομικά αφαίμαξη των οικογενειών, ο νομός μας εδώ και πολλά χρόνια φαίνεται να πιάνει πάτο στις σχολικές επιδόσεις.
....................
Σίγουρα κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι οι γονείς στη Σάμο δεν ξοδεύουν για τη μόρφωση των παιδιών τους, ούτε φυσικά ότι η νέα γενιά του νομού μας έχει κάποιο πρόβλημα ευστροφίας, άρα άλλες είναι οι αιτίες ...........
Καιρός να υπάρξει ένας ουσιαστικός και σοβαρός διάλογος ανάμεσα σε φορείς, γονείς, εκπαιδευτικούς και τους ίδιους τους νέους, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα νησιά μας."
ΟΛΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟ ΖΗΤΑΜΕ....
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΕΝΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ......
Δημοσίευση σχολίου