Ο κος Τσαρούχας, γνωστός δημοσιογράφος, έχει με τις ευλογίες του Δήμου τιμήσει τον παππού της γυναίκας του, τοποθετώντας προτομή του, στον Δημοτ. Κήπο.
Μπορώ και εγώ να βάλω την προτομή του παππού μου;
Και για να σοβαρευτούμε...
Στα σχόλια (για να μη γεμίσω τη σελίδα...) μπορείτε να διαβάσετε την επιστολή που στέλνω στο Δήμο Σαμίων για το θέμα.
Τα σχόλια πάντα ευπρόσδεκτα...
Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2007
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
11 σχόλια:
Κύριοι.
Καθώς έχουμε καταθέσει αίτημα για την απομάκρυνση της προτομής Σταυρούδη από το Δημοτικό Κήπο (επισυν.1) και επιθυμώντας να γίνετε κοινωνοί των προβληματισμών μου, παίρνω το θάρρος να σας αποστείλλω το παρόν.
Με “θύμωνε” χρόνια τώρα, το γεγονός ότι από τις ελάχιστες προτομές στην Πόλη μας, ήταν και η προτομή Σταυρούδη, τον οποίο ουδέποτε είχα “συναντήσει”, ενώ εντύπωση μου έκανε ότι όσους συμπολίτες μου κι αν ρωτούσα, κανείς δε γνώριζε ΓΙΑΤΙ έχει τοποθετηθεί, εκτός από κάποια μισόλογα περί συγγένειας με “ισχυρά πρόσωπα”...
Αφού αυθόρμητα συγκεντρώσαμε λίγες υπογραφές με το αίτημα της απομάκρυνσης της προτομής και μετά από παρακίνηση φίλων να το ερευνήσω λίγο περισσότερο, απευθύνθηκα με αίτημά μου στα ΓΑΚ, ΑΡΧΕΙΑ Ν.ΣΑΜΟΥ(επισυν.2), από όπου και έλαβα απάντηση από τον προιστάμενο Χ. Λάνδρου, η οποία αναφέρει: “από την μέχρι σήμερα έρευνα στα ΓΑΚ Σάμου δεν έχουμε εντοπίσει πληροφορίες σχετικές με τη δράση του μακεδονομάχου Αθ Σταυρούδη προς τιμήν του οποίου έχει στηθεί προτομή στην πόλη μας. Υπάρχουν όμως σχετικά έγγραφα .... τα οποία και έχουν δημοσιευτεί στον 6ο τόμο του περ. Σαμιακές Μελέτες. Επίσης η δράση του περιγράφεται στο χειρόγραφο ημερολόγιο του Μαν. Σοφούλη που πρόκειται σύντομα να εκδοθεί....” (επισυν.3 ολόκληρη η επιστολή του κου Χ. Λάνδρου - επισυν.4 το απόσπασμα από το ημερολόγιο Μ. Σοφούλη)
Διαβάζοντας τα υποδειχθέντα από τον προιστάμενο των ΓΑΚ Σάμου, διαπιστώνω ότι ο κος Κ. Τσαρούχας στηριζόμενος στην “ιστορική μνήμη της Μπάλτζας” υποστηρίζει ότι ο Αθ. Σταυρούδης όχι μόνο συνόδευσε στη Σάμο τον Μπαρέτη, αλλά και παρέμεινε μέχρι της εκτέλεσης του Κοπάση διέφυγε δε, μετά από αυτή με πλοιάριο...
Το ίδιο υποστηρίζει και ο Δημ. Κάκκαβος σε βεβαίωση που παρουσιάζει ο κος Τσαρούχας. (σελ. 471, 472 του περιοδ. Σαμ. Μελέτες Νο6).
Ωστόσο ο ίδιος ο Σταυρούδης διηγείται στο Μ. Σοφούλη ότι έφυγε ΠΡΟ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΠΑΣΗ, όπως προκύπτει από το υπό έκδοση ημερολόγιο Σοφούλη !!!!
Το ... “μπέρδεμα” συνεχίζεται, καθώς ο Στ. Κεκριδής (“ο Τύπος στη Σάμο, αναπαραστάσεις της τοπικής κοινωνίας”) παραδίδει το ψευδώνυμο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Πασχάλης, ενώ ο Σταυρούδης λέγει στο Μ. Σοφούλη ότι είχε το ψευδώνυμο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Πασχάλης....
Εντύπωση προκαλεί και το ότι ο συλληφθείς και ανακρινόμενος Μπαρέτης “δίνει” το Σάμιο Στ. Μανιάτη και όχι το πραγματικό όνομα τού ήδη διαφυγόντα και ασφαλή στην Ελλάδα Σταυρούδη...
Αυτά έρχονται να προστεθούν στα όσα σημείωσε ο Αγγελος Ρήγας στις εφημερίδες ΣΑΜΙΑΚΗ (1913, 08-07-02) και ΣΑΜΙΑΚΟΝ ΒΗΜΑ (3327, 01-04-02) (επισυν.5 και 6)
Αναρρωτιέμαι μετά από αυτά:
Ενώ σε καμμία σαμιώτικη πηγή δεν αναφέρεται το όνομα Σταυρούδη στα περί της δολοφονίας Κοπάση, αλλά και ούτε στις αναφορές του υποπροξένου εκείνη την εποχή της Ελλάδας στη Σάμο, Νικ. Στεφανάτου (ακόμα και σε εκείνες που είναι κρυπτογραφημένες) (Στ. Κεκριδής “Ο τύπος στη Σάμο.... σελ 100-101)
Ενώ σε αντίθεση με την “ιστορική μνήμη της Μπάλτζας”, δεν υπάρχει καμμία “ιστορική μνήμη της Σάμου” για τον σεβαστό Μακεδονομάχο...
Ενώ υπάρχουν ακόμα, και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του κου Κ. Τσαρούχα, τόσες ασάφειες και αλληλοαναιρούμενες πληροφορίες για τη δράση και την εμπλοκή Σταυρούδη στη δολοφονία Κοπάση
Ενώ ήδη από το 2002, είχαν εκφραστεί αντιρρήσεις από μερίδα Σαμίων για την ανέγερση της προτομής. (εφημ. Σαμ. Βήμα, Σαμιακή)
Γιατί τόση σπουδή να ανεγερθεί μνημείο προς τιμήν του “ήρωα που βοήθησε με το έργο του την ένωση της Σάμου με τη μητέρα Ελλάδα” και “η Σάμος τώρα ανακαλύπτει” (Κ. Τσαρούχας, Σαμ. Μελέτες ν6 σελ.473), παρ' ότι “οι λεπτομέρειες της δολοφονίας Κοπάση χρειάζονται ακόμα διερεύνηση” (ό.π. Κ. Τσαρούχας)
Και ακόμη:
Όλοι όσοι μελέτησαν τα της δολοφονίας Κοπάση, καταλήγουν πως δίπλα στο Μπαρέτη, πιθανόν και μέχρι την τελευταία στιγμή παρακινώντας τον μάλιστα, στάθηκε ο εκ Παγώνδου δικηγόρος Στέλιος Μανιάτης, καθώς και ότι η εντολή δόθηκε στο Μπαρέτη κατά πάσα πιθανότητα από τον Ίωνα (υπό έκδ. Ημερολ. Μ. Σοφούλη) ή Στέφανο (κατά Κ.Τσαρούχα Σαμ. Μελ. Σελ. 469) Δραγούμη.
ΜΗΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΤΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΟΜΕΣ ΤΩΝ ΜΑΝΙΑΤΗ-ΔΡΑΓΟΥΜΗ ή και ακόμη του ΕΜΜ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ -ο οποίος ΜΑΛΛΟΝ εισηγήθηκε τη δολοφονία στον Ίωνα Δραγούμη (Ημ. Μ. Σοφούλη)- ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ;
ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ, ΟΛΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ (έστω αυτής με τα πατριωτικά κίνητρα...) ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΥΠΟΔΗΛΩΝΕΙ ΤΟ .... ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΡΟΤΟΜΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ.....
Δεν μπορώ (με ποιες γνώσεις, ποιο ανάστημα και ποιο κύρος άλλωστε) να διαφωνήσω με τον κο Χρ. Λάνδρο, όταν γράφει ότι “τα μνημεία δεν διαμορφώνουν ιστορική αντίληψη, αλλά απεικονίζουν τις αντιλήψεις, τις επιλογές και την αισθητική της κοινωνίας που τα αποδέχεται. Ιστορική αντίληψη διαμορφώνεται από τη μελέτη των πηγών και της Ιστορίας με την πολυπλοκότητα και τις ποικίλες αντιφάσεις της”.
Οφείλω όμως να επισημάνω ότι πέραν του τί απεικονίζουν (αντιλήψεις, επιλογές, αισθητική που θα κρίνουν κάποιοι κάποτε.....), ο τρόπος διαμόρφωσης της Ιστορικής αντίληψης που περιγράφει ο προιστάμενος των ΓΑΚ ΣΑΜΟΥ, αφορά επαγγελματίες Ιστορικούς και εμβριθείς ιστοριοδίφες και όχι εμάς τους απλούς πολίτες που δεν έχουμε τη δυνατότητα να εγκύπτουμε μεθοδικά στα ιστορικά....
Και αν -για να φέρω ένα επίκαιρο παράδειγμα- (έστω κάποιοι) ιστορικοί αρνούνται την ύπαρξη “κρυφού σχολειού”, η απεικόνιση του Γύζη είναι αρκετή για να έχει εντυπωθεί και να παραμένει αδιαπραγμάτευτη στη συλλογική μας μνήμη η ύπαρξή του.
Με αυτό το σκεπτικό, πιστεύω ότι τα μνημεία, όπως και η τέχνη, πράγματι διαμορφώνουν συλλογική ιστορική αντίληψη και συνεπώς, αβασάνιστες και βιαστικές κινήσεις όπως αυτή της τοποθέτησης της προτομής Σταυρούδη, μπορούν να οδηγήσουν σε παραχάραξη ή και σε βιασμό της λαικής ιστορικής μνήμης.
Κλείνοντας, θα ήθελα να παρακαλέσω να εξετάσετε το ζήτημα με ευαισθησία, έστω και αν δε συμφωνείτε με τους συλλογισμούς μου.
Στην περίπτωση δε,που το Δημοτ. Συμβούλιο κρίνει ότι ο Αθανάσιος Σταυρούδης αποτελεί έναν εκ των επιφανεστέρων ανδρών της ΣΑΜΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ελπίζω ότι κάποια στιγμή θα οργανωθεί από το Δήμο κάποια εκδήλωση τιμής, ώστε να μάθουμε και οι σύγχρονοι Σάμιοι όσα πιθανόν δε γνωρίζουμε για την προσφορά του και να αναθεωρήσουμε όσα ... ξέραμε ή όσα έχουμε παρεξηγήσει...
Γιατί δεν αρμόζει ούτε στον τιμώμενο Μακεδονομάχο, ούτε και στην πόλη μας να επαναληφθεί ο διάλογος που διεμείφθη όταν γιος φίλου μου τον ρώτησε “Ποιος είναι αυτός μπαμπά; για να λάβει την απάντηση: “....Ένας........προχώρα.....”
Με τιμή
Μάλιστα. Την προτομή του Μεγάλου Τέκνου της Σάμου Λυκούργου Λογοθέτη, πότε θα τη βάλουμε σε αντίστοιχη θέση με αυτή του Σοφούλη;
Πότε θα τιμήσουμε έναν ποιητή μας;
Τρομερό!! Δεν είχα ιδέα για αυτήν την προτομή. Απλά πίστευα οτι εγώ δεν τον γνώριζα καθώς η ιστορία δεν είναι το δυνατό μου σημείο. Οσο για τον Λυκούργο Λογοθέτη, τι άλλο πια να κάνουν; Τόσοι δρόμοι έχουν το όνομά του πάνω στο νησί.
Αγαπητέ "ένας σαμιώτης".
Προτομή του Λυκούργου υπάρχει, αν και όχι στην πόλη μας....
Όσο για τους ποιητές...αντί σχολίου παραθέτω το παρακάτω από τα πρακτικά του συνεδρίου "ο Γεώργιος Κλεάνθης και η εποχή του"
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ:
"Ξιπασμένη η Ελλάδα έμαθε να τιμάει τους τρανούς μονάχα και τους κάθε λογής δαχτυλοδειχτούμενους...........
Στην πατρίδα μας ωστόσο, κάτι ύστατοι ρομαντικοί, δεν έχουμε πάψει να λατρύουμε το Γεώργιο Κλεάνθη.
Οι μελοποιημένοι από τον ίδιο στίχοι του
Τι αστραπαί στην δύσιν και βρονταί! Τι τρομερά αντιλαλούν Ασίας τα πλευρά...
είναι ο ύμνος του νησιού μας.
Θα έπρεπε να τον τραγουδάνε και σήμερα τα παιδιά μας. Δεν τον τραγουδάνε!Τουλάχιστον τον παίζουν εις τας εθνικάς εορτάς και τας πανηγύρεις οι φιλαρμονικές μας..."
Μια και αναφέρθηκαν οι ποιητές στον Δημοτικό Κήπο θα έπρεπε να υπάρχουν οι προτομές του Κάλβου (μη Σάμιος, αλλά δόξασε το όνομά της), του Γ. Κλεάνθη, του Αλ. Σεβαστάκη (ως και θεατρικού συγγραφέα), του Σίδερη, του Γ.Θέμελη και τόσων άλλων αγνοημένων..
Ο Σταυρούδης, ως Μακεδονομάχος (και με αυτή μόνο την ιδιότητά του έχει χώρο), ας μην είμαστε τοπικιστές. Να αλλάξει η επιγραφή όμως και να γράφει σκέτο Μακεδονομάχος.
Ο Λυκούργος Λογοθέτης πρέπει να πάρει χώρο απέναντι από τον Σοφούλη.
Είναι μια άλλη φυσιογνωμία που κομίζει μιαν άλλη πολιτική πρόταση για το νησί μας.
Ας είναι έτσι ανοιχτά τα πράγματα..
Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μια γωνία που είναι γωνία Γρηγόρη Λαμπράκη και Κων/νου Καραμανλή, άμα το πάρουμε τοις μετρητοίς είναι ο Θύτης (και μετά παρόλιγον θύμα του ίδιου παρακράτους που ανέχτηκε) μαζί με το Θύμα του...
Αλλά έτσι είναι η ιστορία διαλλεκτική..
Φίλε ΚΑΠ>ΚΟΥΜ>
Βοήθησέ με λίγο...
Γιατί να μην έχουμε και τον Παύλο Μελά;
Πρέπει να καταλάβεις ότι δεν έχω ... προσωπικά με τον αείμνηστο Σταυρούδη.
Το πρόβλημά μου είναι ότι δεν είναι μνημείο προς τιμήν των μακεδονομάχων...
Ούτε καν προς τιμήν των εκτελεστών του Κοπάση, αφού όπως έγραψα πιο πάνω θα έπρεπε άλλοι, με πιο ενεργό ρόλο να τιμηθούν.
Είναι δυστυχώς ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ προς τους ΙΣΧΥΡΟΥΣ ΤΩΝ MEDIA στους οποίους ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Είναι φόρος τιμής προς ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΙΣΧΥΡΟΥΣ.Στο πρόσωπο του κου Τσαρούχα (με τον οποίο επίσης δεν έχω .... προσωπικά), βλέπω τον οποιοδήποτε "επώνυμο"... στον οποίο μου ζητάν να προσκυνήσω, να αλλάξω και την Ιστορία μου ακόμα, ή τέλος πάντων να τη χρωματίσω κατά πώς ... "βολεύει"....
Τί κι αν έγραψε ο ποιητής πως οι Έλληνες προσκυνάν μόνο μπροστά στους νεκρούς τους....
Αυτά μάλλον ήταν για άλλες εποχές, ρομαντικές και παλιομοδίτικες....
Ζητώ συγγνώμη αν γίνομαι υπερβολικά δραματικός, αλλά η ουσία του πράγματος αυτή μου φαίνεται ότι είναι. Αν ήταν ο δικός σου παππούς φίλε ΚΑΠ.ΚΟΥΜ., λες ότι θα ήταν στον Κήπο αυτή τη στιγμή η προτομή του;; Αφελής, αλλά πάντως ερώτηση......
Ελπίζω να μου συγχωρήσει ο Χ. Λάνδρος να δημοσιεύσω εδώ ένα απόσπασμα από την επιστολή-απάντηση των ΓΑΚ Σάμου και του προισταμένου τους (Χ.Λάνδρος) στο αίτημά μου να προτείνουν προσωπικότητες του νησιού μας για τη φιλοτέχνηση προτομών.
"...πιστεύουμε ότι αυτή η αντίληψη της προβολής μέσω προτομών διαφόρων προσωπικοτήτων και ιδιαίτερα της πολιτικής ιστορίας του νησιού δεν συμβάλλει στην ιστορική μνήμη παρά μόνον ελάχιστα και επιλεκτικά. Αντίθετα πιστεύουμε ότι η ιστορική μνήμη μέσω μνημείων θα προαγόταν καλύτερα αν στήνονταν μνημεία τα οποία θα θύμιζαν στους μεταγενέστερους σπουδαία γεγονότα της πατρίδας μας. Πιο συγκεκριμένα:
1. Μνημείο για την επανάσταση του 1821 με έμφαση στους άγνωστους καθημερινούς ήρωες.
2.Μνημείο για την ένωση της Σάμου με την Ελλάδα και τη συμβολή των Σαμίων στους βαλκανικούς πολέμους.
3.Μνημείο για τους πρόσφυγες της μικρασιατικής καταστροφής του 1922 στην περιοχή Προσφυγικά.
4. Ενα μνημειο για την κατοχή και την εθνική αντίσταση της Σάμου.
5. Για τα θύματα του βομβαρδισμού της πόλης το 1943.
6. Για τους Σαμιώτες μετανάστες και τους απόδημους
7. Ακόμη για την περιβαλλοντική καταστροφή του νησιού από τις φωτιές και ιδιαίτερα τη μεγάλη πυρκαγιά του 2000.
Τα μνημεία θα πρέπει να είναι απέριττα και λιτά όπως εκείνα τα περιφρονημένα από πολλούς ηρώα ή το μνημείο των εκτελεσθέντων στην Καστανιά. Θα προβάλλουν όμως γεγονότα ή στιγμές της νεώτερης ιστορίας και όχι πρόσωπα.
Όσο για τις προσωπικότητες του νησιού μέχρι σήμερα προβάλλονται κυρίως οι της πολιτικοστρατιωτικής ιστορίας. Αντίθετα εμείς θα προτείναμε ότι κάποτε θα πρέπει ΝΑ ΤΙΜΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ (ζωγράφοι, λογοτέχνες, μουσικοί, εκπαιδευτικοί) που με το έργο τους ή τους μαθητές τους διαμόρφωσαν ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η πατρίδα μας."
Σημ.1 Οι υπογραμμίσεις δικές μου...
Σημ.2 Το Ειδικό Βάρος του φίλου Χ.Λ. δεν "απαγορεύει" το διάλογο,τα σχόλια ή τη διαφωνία....
Θα ακολουθήσει και δικό μου σχόλιο...
Αγαπητέ Ντίνο.
Έχεις δίκιο και με συγχωρείς που δεν το σκέφτηκα από την πλευρά που θίγεις.
Εμένα (γρήγορα- γρήγορα είναι η πραγματικότητα) μου ήρθε η πλευρά της ιστορικής αλήθειας.
Το λιγότερο που πρέπει να γίνει είναι να φύγει η προτομή από τον Δημοτικό Κήπο και να μπουν προτομές πνευματικών ανθρώπων, επιστημόνων κτλ όπως συμβαίνει σε πολλούς κήπους άλλων πόλεων.
Τώρα, αν τον βάλανε γιατί Ο Τσαρούχας τους υποσχέθηκε τουριστική προβολή και φοβούνται το μένος του...αν, ας πούμε, ήμουνα δήμαρχος, θα έψαχνα μεσοβέζικη λύση: Να χώσω, ας πούμε, το άγαλμα σε κάνα στενό στο Παν' Βαθύ.. (με το σκέτο Μακεδονομάχος), κάνοντας και μια σούδα πλατεία Μακεδομάχων.
"Δεν έχω ούτε ιερό, ούτε όσιο.."
Πέρνα απ' τα λημέρια μου η συζήτηση αριστερά και κυβέρνηση, άναψε
Είναι δεδομένο ότι οι άνθρωποι των media κυβερνούν και αποφασίζουν για όλα. Δείτε τι γίνεται τις τελευταίες ημέρες για την ανάδειξη αρχηγού στο ΠΑΣΟΚ (τα ίδια media που υπέδειξαν Γ. Παπανδρέου το 2004 - και ο "κυρίαρχος λαός" ακολούθησε - τώρα προτείνουν Βενιζέλο και ο ίδιος "κυρίαρχος λαός" ακολουθεί με βάσει τα ήδη δημοσιευθέντα γκάλοπ). Με αυτό θέλω να υπενθυμίσω στο ρομαντικό και ιδεολόγο dino ότι ναι μεν έχει δίκιο για την απομάκρυνση της συγκεκριμένης προτομής, αλλά το αίτημά του δεν υπάρχει περίπτωση να υλοποιηθεί από την οποιαδήποτε Δημοτική Αρχή λόγω ακριβώς της ισχύος των media που εκφράζονται μέσω του κ. Τσαρούχα. Μόνο αν μαζευτούμε όλοι οι διατιθέμενοι να απομακρύνουμε την προτομή και το πραγματοποιήσουμε βιαίως αδιαφορώντας για τις όποιες επιπτώσεις.
Φίλε dim
καλωσηλθες στην παρέα μας.
Δεν είσαι ο πρώτος που μου το προτείνει. Την ίδια σκέψη είχαν και άλλοι δύο φίλοι σε κατ' ιδίαν συζήτηση.
Είναι τελικά δημοκρατική συμπεριφορά αυτή;
Δικαιολογεί η αγανάκτησή μας για τους κρατούντες (γενικώς) την αυτοανακήρυξή μας σε ... μασκοφόρους τιμωρούς;;
Και τέλος πάντων, πόσοι ενδιαφέρονται για "μικροπράγματα", όπως η Ιστορία μας ή η επιβεβλημένη δικτατορία των media και των υπαλληλίσκων τους;;
Η σιωπή και η αδιαφορία των υπολοίπων μας νομιμοποιεί να θεωρήσουμε εαυτούς "πρωτοπορία";
Εγώ θεώρησα πάντως ότι έπρεπε να ξαναβάλω το θέμα σε δημόσιο διάλογο, να θέσω προ των ευθυνών τους τους .... άρχοντές μας, να υψώσω τη μικρή μου φωνή να δω μήπως και κάποιοι με ακούν....
Ίσως να μην είμαι αποτελεσματικός... τι να πω-θα δούμε....
Ο Αθανάσιος Σταυρούδης υπήρξε Μακεδονομάχος με σημαντική θέση και δράση στον αγώνα, τόσο για το Μελισσοχώρι Θεσσαλονίκης, όσο και για την ευρύτερη περιοχή Λαγκαδά και της ίδιας της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η συμμετοχή του στην εκτέλεση του Αν. Κοπάση ήταν καθοριστική. Αυτός σχεδίασε και οργάνωσε τη δολοφονία. Το αν παρέμεινε κατά τη στιγμή της δολοφονίας ή όχι είναι δευτερεύον.
Δημοσίευση σχολίου