Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2007

Για να μη γκρινιάζουμε μόνο.... (και καλό μήνα!)

Ο κος Μανόλης Νικολαίδης μας έχει χαρίσει όμορφες νοσταλγικές στιγμές από το παρελθόν της πόλης μας με τα βιβλία του.
Πρόσφατα, μαζί με τη σύζυγό του, μας χάρισαν και μια υπέροχη εικόνα στην παραλία, με την ανακαίνιση του σπιτιού τους (κατ.1900), το οποίο ήταν το πρώτο εργοστάσιο σιγαρέττων του Μεγάλου Ευεργέτη Αλέξανδρου Πασχάλη, αλλά και η “Μαιευτική-Γυναικολογική Κλινική του εν Παρισίοις ειδικώς σπουδάσαντος ιατρού” Ι.Μ. Νικολαίδη, “η Αγία Ζώνη”.


Όμως και δυο νέα παιδιά, η Μαριάννα Ασλάνη και ο Παμήνος Ελληνικάκης, τους οποίους έχω τη χαρά να γνωρίζω, μας έδειξαν πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί η πόλη, κρατώντας το χρώμα της και διασώζοντας τις μνήμες της.
“Πιέζοντας” τις οικονομικές τους δυνατότητες, αποφάσισαν να ανακαινίσουν το υπέροχο αρχοντικό του Ασλάνη πάνω από τις Εργατικές Κατοικίες (κατ.1906) που στέγαζε τη Χειρουργική Κλινική του ιατρού Χρήστου Καμπούρη (και “πρόσφατα” το ξενοδοχείο “Μαριάννα”), αντί να ... “αξιοποιήσουν” το μεγάλο οικόπεδο....

Θέλω να τους ευχαριστήσω και τους τέσσερες.
Μακάρι το παράδειγμά τους να το ακολουθήσουν κι άλλοι....
Έτσι κι αλλιώς, ελάχιστα πια κτίρια στην πόλη συντηρούν την ιστορική μνήμη....
Υπάρχουν όμως ΑΚΟΜΑ μερικά.... (και θα επανέλθουμε.....)

12 σχόλια:

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε...

που είναι αυτό το κτήριο στην Παραλία;
Τελικά, δεν ήρθες να μου πεις για την επανάσταση, την ελευθερία, το μέλλον κλπ.

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Φίλε μου Τσουκνίδα
Αριστερά από την Καθολική (όπως βλέπουμε από τη θάλασσα) είναι με τη σειρά:
1.Το "αριστούργημα" Βλασιαδη
2.Δρόμος
3.Το ...τερατούργημα Τσολακάκη
4.Το περι ου ο λόγος

ευπαλίνος είπε...

Αν δε κάνω λάθος το κτίριο Νικολαίδη ήταν γραφείο/ εμπορικό κατάστημα του Αλέξανδρου Πασχάλη, του μεγάλου δωρητή της Σάμου, ( Αγ. Σπυρίδων, Μουσείο κτίστηκαν με δωρεές του). Αναρωτιέμαι αν αυτό το κτίριο λοιπόν με ιστορική και πολιτιστική
Ακόμη και αν δεν έχει κριθεί διατηρητέο απορώ πως εγκρίθηκε η ανακαίνιση της πρόσοψης η οποία κατέστρεψε ουσιαστικά την αρχιτεκτονική του σύνθεση. Συγκεκριμένα τροποποιήθηκαν δραστικά όλα τα ανοίγματα της πρόσοψης (κεντρική είσοδος, παράθυρα, μπαλκονόπορτα) με αποτέλεσμα να αλλοιωθούν δραματικά οι αναλογίες όλων αυτών των αρχιτεκτονικών στοιχείων. Τα νέα κουφώματα και παντζούρια που τοποθετήθηκαν είναι αλουμίνιου και μάλιστα κακόγουστα (και όχι ξύλινα όπως λογικά προβλέπεται). Ακόμη πολλές λεπτομέρειες έχουν εξαφανιστεί από τη πρόσοψη όπως γείσα, κορνίζες κλπ. Τι έκαναν οι υπεύθυνες υπηρεσίες όταν γινόταν όλα αυτά? Ασυδοσία, ανευθυνότητα και δόξα ο Θεός..

Τραγική ειρωνεία της ιστορίας είναι πως ο συγγραφέας του βιβλίου «Ο Αλέξανδρος Πασχάλης και το Πολύπλευρο Έργο του – Συμβολή στην Ιστορία της Σάμου» (ΑΘΗΝΑ 1992) δεν είναι άλλος από τον κ. Μ. Ι. Νικολαίδη. Η συμβολή του κ. Νικολαίδη, και οποιουδήποτε άλλου κυρίου στην Ιστορία του τόπου σίγουρα δεν πρέπει να επιβραβεύεται με το δικαίωμα της αυθαιρεσίας και καταστροφής επιμέρους ιστορικών και πολιτιστικών στοιχείων που δεν τους κάθονται καλά. Αυτό είναι και μια μεγάλη, συλλογική ευθύνη της κοινωνίας μας.

Για την ιστορία λοιπόν, ρε γαμώτο θα πω εδώ και να με συμπαθάτε, ας γίνει και αυτό άλλο ένα μάθημα - πως δε μπορούμε να τα ξέρουμε όλα και πως εν πάση περιπτώσει πρέπει κάθε σωστός πολίτης να αναλαμβάνει τις ευθύνες που του αρμόζουν και, σε αντικείμενα πέρα των ειδικοτήτων του να ζητάει τη συμβολή των ειδικών. Σε αντίθετη περίπτωση ποτέ και τίποτα δε θα γίνεται σωστά – αντιθέτως θα ξεκοκαλίζουμε εμείς οι ίδιοι την ιστορία και τον πολιτισμό μας έως ότου μείνει τίποτα.
αξία έχει κηρυχθεί διατηρητέο?

TARAS είπε...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΕΙΧΕ ΖΗΤΗΣΕΙ ΑΔΕΙΑ
( Σ.Χ.Ο.Π.)
ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΥΣ

ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΔΕΧΘΕΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ (ΔΕΚΑΕΤΙΑ. 80 ΝΟΜΙΖΩ) - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΕΣΟΠΑΤΩΜΑΤΟΣ - ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ( ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΤΟΥ ΟΡΟΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΑ)ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ

ΕΓΙΝΕ ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΥΨΗ ΣΤΕΓΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΘΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΨΗ (ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΥΠΟΥ HONDOS CENTER )

ΕΓΙΝΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΚΑΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΧΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ

ΕΓΙΝΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΤΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΜΒΑΔΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΨΗΣ
ΣΥΝΗΜΜΕΝΗ ΦΩΤΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ CARD POSTAL
ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ
ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ ΑΛΛΑ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΑ ΟΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΙ --- Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΕΜΕΙΝΕ ΠΡΟΤΑΣΗ

ΣΥΜΦΩΝΩ
ΟΤΙ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΔΕΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ
ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΛΛΑΞΕΙ ΤΑ(ΓΥΨΙΝΑ ΟΡΟΦΟΥ) ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΕΥΦΑΝΤΑΣΤΟΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ
--- ΑΛΛΑ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΔΙΑΤΑΣΣΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΙΣΩΣ

ΚΑΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΕΛΙΚΑ
ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΜΙΑ ΠΙΟ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΑΛΛΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΜΟΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΑ ΓΑΜΙΣΟΥΝ ΟΛΑ ΟΠΩΣ Π.Χ. TO ΚΤΗΡΙΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΟΥ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟΥ IDEAL ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΟΡΟΦΟ ΚΛΕΙΣΜΕΝΑ ΜΕ ΚΟΝΤΡΑ ΠΛΑΚΕ

ΦΙΛΙΑ ΤΑΡΑΣ

Ανώνυμος είπε...

Για το άλλο κτήριο του θέματος

Δεν έχω ακόμα τελειώσει εξωτερικά
πιστεύω την άνοιξη να κάνω και τα τραβηχτά
(διακοσμητικές ζώνες που διωχνουν και τα νερα
στον όροφο και τη σκεπή)
Θα δείξει καλύτερα
Ευχαριστώ --------------------------παμ

Ανώνυμος είπε...

Έυτυχώς ή δυστυχώς η πολιτιστική μας κληρονομιά δεν πρέπει να βασίζεται μόνο στη καλή μας θέληση,στο φιλότιμο, σε γενικές και αόριστες ευχές για το καλύτερο.

Οφείλει η πολιτεία, οι αρμόδιες υπηρεσίες, η κοινωνία και όλοι εμείς να κάνουμε το σωστό και να δρούμε υπεύθυνα. Στη προκειμένη περίπτωση όσοι έιναι/ ηταν αρμόδιοι για τη διαφύλαξη της αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους και επιπλεόν κανείς άλλος δεν νοιάστηκε, δεν είπε τίποτα, δε έκανε τίποτα.

Επόμενο είναι όταν πνιγόμαστε στη μπόχα των σκατών μας οι προσόψεις των κτιρίων να μας φαίνονται ανούσιες πολυτέλειες..

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Μιλάνε οι ... ειδικοί και "πρέπει" να πάω .... πάσο!!!
Ωστόσο θέλω να παρατηρήσω:
___ Πρώτη φορά είπα να μη ... γκρινιάξω και μου ... το χαλάσατε... χεχεχε....
___ Ευπαλίνε
Νομίζω ότι γίνεσαι λίγο άδικος....
Οι αλλαγές που αναφέρεις δεν έγιναν στην πρόσφατη ανακαίνιση.
Το αρχικό κτήριο, είχε "είσοδο" όλη την κεντρική βιτρίνα που βλέπουμε τώρα, μαζί με το ημικυκλικό "παράθυρο" του μεσοπατώματος.
Ποιος ιδιώτης θα είχε τέτοιο "άνοιγμα" στην πρόσοψη; Να το κάνει τί;
Με το "κατέβασμα" των παραθύρων και της πόρτας του ορόφου, όντως χάθηκαν στοιχεία του κτιρίου...
Με τα αλουμίνια βέβαια δε συμφωνώ, αλλά δεν είναι και μη αναστρέψιμη αλλαγή!!
Άδικο βρίσκω και το σχόλιο πως "η συμβολή του κου Μ. Νικ. επιβραβεύθηκε με το δικαίωμα της αυθαιρεσίας..."
Μακάρι να ήταν όλοι οι αυθαιρετούντες έτσι.....
___ΤΑΡΑΣ
Μήπως όταν γίνονται προτάσεις που απαιτούν αύξηση της δαπάνης της κατασκευής, από τον οποιοδήποτε αρμόδιο φορέα (όπως εδώ να επανέλθουν τα κουφώματα στα αρχικά ύψη τους) θα έπρεπε και να επιδοτείται ο ιδιώτης;
Ωραία να ζητάμε το "ιδανικό", να τον βάζουμε να πληρώσει και να τον ... ψέγουμε κι από πάνω!!!!
(Αλήθεια δε μας είπες τη γνώμη του ΣΧΟΠ για τα αλουμίνια.)
___Αλλάξαμε τις εξωτερικές αναλογίες στο ... Δικαστήριο που είναι Δημόσιο κτήριο (και αυτό της περιόδου της Ηγεμονίας....), στο Μ. Νικ. ξεσπάμε...
___Δε λέω ότι δεν έχετε τα δίκια σας, αλλά εγώ (ως άσχετος-μη ειδικός το τονίζω) θεωρώ ότι είναι από τα καλύτερα πράγματα που έχουν γίνει στην Παραλιακή.
___"Ψάχνετε" για το ιδανικό, όταν δεν έχουμε τα ελάχιστα....
Ίσως καλά κάνετε....δεν ξέρω, ίσως όμως έτσι να αδικείτε τους ελάχιστους που προσπαθούν...
Είχε "δικαίωμα" ο Μ. Νικ. να το γκρεμίσει και να φτιάξει μια πολυκατοικία;;;
ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ, ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΒΑΘΥ, ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η "ΛΟΓΙΚΗ"!!!!!
___Και ΒΕΒΑΙΑ ήταν το εργοστάσιο (το πρώτο) του Πασχάλη!!!
Ζητώ συγγνώμη (μου το "έφαγε" το ... αγχωμένο γράψιμο) και το διορθώνω στην αρχική ανάρτηση....
(Ευχαριστώ Ευπαλίνε....)
____Προς πιο σχετικούς από εμένα ερώτηση: Η "Εμπορική Σχολή" του Καρλοβάσου είχε τον ίδιο αρχιτέκτονα; Έχει πολλά κοινά στοιχεία με το περί ου ο λόγος κτήριο!

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Μετά τις αντιδράσεις που προηγήθηκαν, άλλαξα στην αρχική ανάρτηση το "ευχαριστώ εκ μέρους όλων των συμπολιτών μας" με "ευχαριστώ" δικό μου.....

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Γεια σου Παμ (...ήνο)!!!!
Να σε βλέπουμε!

ευπαλίνος είπε...

Ντίνο, προβάλλεις ένα κτίριο σαν υπόδειγμα προς μίμηση ενώ στη πραγματικότητα θα πρέπει να έιναι παράδειγμα προς αποφυγή. Δες την φωτογραφία του βιβλίου που αναφέρω ποιο πάνω και σύγκρινε με τη σημερινή κατάσταση. Η πρόσοψη του κτιρίου έχει αλλοιωθεί ριζικά και πρός το χειρότερο. Αυτή είναι η ωμή πραγματικότητα. Δεν γνωρίζω πότε έγιναν οι τροποποιήσεις πάντως πρέπει να έιναι αρκετα πρόσφατες πολλές από αυτές διότι ξεχωρίζουν. (π.χ. τα κουφώματα αλουμινίου, τα μπαλώματα στην εξωτερική τοιχοποιία κλπ) Λογικά αν το κτίριο έιχε κριθεί διατηρητέο δεν θα επιτρέπονταν ούτε εσωτερικές τροποποιήσεις. ..και πάλι όμως φυσικά και υπήρχε τρόπος να διατηρηθεί η προσοψη και νά γινουν εσωτερικές αλλαγές.

Όσο αφορά τις ευθύνες..Σε ποιον ανήκε το κτίριο το '80 που αναφέρει ο Ταρασ ότι έγιναν οι αλλαγές? Ευθύνες άλλωστε επιριπτονται όχι μόνο στους ιδοκτήτες, αλλά και στη πολιτεία, στις υπεύθυνες υπηρεσίες και σε όλους εμάς - τους πολίτες - που δεν κουνήσαμε φτερό.

Ναι, συμφωνώ πως πρέπει να υπάρχουν προγράμματα χρηματοδότησης και όχι να επομίζονται όλο το κόστος οι ιδιοκτήτες. Άλλωστε η αρχιτεκτονικλη ενός τόπου είναι πολιτιστικό κεφάλαιο όλων των κατοίκων. Όντως υπάρχουν προγράμματα ανάλογα όπως πχ. σαν αυτά στο Άνω Βαθύ. Δεν έχω υπόψιν το κτίριο που αναφέρεις στο Καρλόβασι..

Τέλος πιστέυω στον διάλογο με ειλικρίνεια και όχι στο γνωστό σαβουάρ-βίβρ που μας υποχρεώνει να χαιδεύουμε ο ένας τα αυτιά του άλλου και να συμβιβαζόμαστε με τη μιζέρια. Διότι όταν περπατήσεις στους δρόμους της μικρής μας πόλης θα συναντησεις παντού μιζέρια, κακογουστιά, έλλειψη φροντίδας και οι εξαιρέσεις δυστυχώς είναι λίγες..

TARAS είπε...

ΦΙΛΕ ΕΥΠΑΛΙΝΕ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΑΛΛΑ
ΓΙ ΄ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ
«Διότι όταν περπατήσεις στους δρόμους της μικρής μας πόλης θα συναντήσεις παντού μιζέρια, κακογουστιά, έλλειψη φροντίδας και οι εξαιρέσεις δυστυχώς είναι λίγες..»
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΑΥΣΤΗΡΟΣ – ΘΥΜΩΜΕΝΟΣ
ΜΕ ΤΟ ΚΟΣΜΟ (ΠΟΛΙΤΕΣ)
ΣΚΕΨΟΥ ΠΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΛΟΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΚΟΛΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΗΘΙΝΟΙ - ΚΑΛΟΓΟΥΣΤΟΙ – ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ
ΧΩΡΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΙΝΗΤΡΑ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΣ ΣΑΝ ΕΙΚΟΝΑ
ΣΤΟ ΛΕΩ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΒΛΕΠΕΙΣ ‘ ΜΟΝΟ ‘ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΤΣΟΥΦΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΕΝ ΣΟΥ ΛΕΩ ΝΑ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΙΣ
ΣΚΑΣΕ ΚΑΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ
ΣΤΑ ΛΕΩ ΕΓΩ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΓΕΝΙΚΟΣ ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΣΑΝ ΤΥΠΟΣ

ΦΙΛΙΑ ΤΑΡΑΣ