Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2007

ΣΑΜΟΣ πατρίδα μου

Έγραψε στο προηγούμενο θέμα ο Dogan:
"....να συντονιστεί ο φίλος κος Λάνδρου λόγω Ιστορικού Αρχείου με την πρωτοβάθμια ή και την δευτεροβάθμια και με όποιον ενδιαφερόμενο σύλλογο ή φορέα ώστε αφαιρώντας μία <<ανούσια>> ώρα διδασκαλίας να διδάσκονται τα παιδιά την τοπική ιστορία,έστω και μια φορά τον μήνα..."
Στην αρχή, μου φάνηκε απλά, μια ακόμα καλή ιδέα...
Δεν ήξερα ακριβώς τι ιστορία είχε πίσω του αυτό το σχόλιο...
Ρωτώντας λοιπόν, έμαθα πως εδώ και 25 χρόνια (!) έχει καταργηθεί το μάθημα της “πατριδογνωσίας”.
Τα σαμιωτάκια δε διδάσκονται πια, ούτε τη γεωγραφία ούτε την ιστορία της Σάμου (!!!)

Το '99 (;) εκδόθηκε από το “Πνευματικό Ίδρυμα Ν. Δημητρίου”, σε συνεργασία με το Υπουργείο Αιγαίου ένα υπέροχο βιβλίο, για χρήση στα δημοτικά σχολεία του τόπου μας, σε μια προσπάθεια να καλυφθεί αυτό το κενό.
Ο τίτλος του “Σάμος πατρίδα μου” και συγγραφείς του οι Αριστ. Βουγιούκας, Βαγγ. Δημητριάδης, Δημ. Θρασυβούλου, Χρ. Λάνδρος και Λίτσα Ψαραύτη.
Όμορφη, προσεγμένη έκδοση, με ευχάριστο και ενδιαφέρον περιεχόμενο, με πολλές εικόνες και πληροφορίες, αντανακλούσε τη γνώση και την ευαισθησία των συγγραφέων του.
Το βιβλίο μοιράστηκε και διδάχτηκε στα σχολεία του νομού μας, “κλέβοντας” μια ώρα από το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής.
Όλα αυτά, για ΜΙΑ χρονιά...
Έκτοτε, ίσως λόγω έλλειψης πόρων (;) το βιβλίο δεν ξανακυκλοφόρησε και η ... γνωριμία των παιδιών με τον τόπο τους και την ιστορία του, εναπόκειται στη φιλοτιμία και .... τον πατριωτισμό των γονιών τους...Αυτό το μικρό “ιστορικό” βασίζεται σε πληροφορίες φίλης δασκάλας και συγχωρέστε με αν κάπου είμαι ανακριβής...
Περιμένω διορθώσεις, σχόλια, αλλά κυρίως ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για το τί θα μπορούσαμε να κάνουμε...

4 σχόλια:

gskapetis είπε...

Μα σε εποχή παγκοσμιοποίησης, εσείς θέλετε τα παιδιά να διδάσκονται την ιστορία της Σάμου; Ξέρετε πόσο κοστίζει η αγορά του βιβλίου αυτού, που τυχαίνει να το γνωρίζω, γιατί είχα(τι τύχη!)παιδί στο δημοτικό τη χρονιά που ευτύχησε να διδαχθεί το εν λόγω σύγγραμμα. Τίποτα δεν γίνεται τυχαία αγαπητέ μου συνάδελφε, εγώ έχω πάψει προ πολλού να πιστεύω στην αδιαφορία και την γραφειοκρατία, είναι θέμα επιλογής πλέον. Τα παιδιά "εισπράττουν" πληροφόρηση για τα πιό απίθανα γεγονότα και δεν ξέρουν τίποτα για "κοντινά" συμβάντα και στοιχεία της ιστορίας μας. Μπορεί κάτι τέτοιο να είναι τυχαίο; ΄Οσο για το τι μπορούμε να κάνουμε...Να απαιτήσουμε στο κατάλληλο τάϊμινγκ και μέσα από τους κατάλληλους "δρόμους" να μπει αυτό ή κάποιο άλλο βιβλίο στα σχολεία σε μόνιμη βάση. Να τους υποχρεώσουμε να μάθουν τα παιδιά μας ιστορία(πού ξέρεις, μπορεί έτσι να μάθουμε και πολλοί από μας)

Ανώνυμος είπε...

κι όμως μέσα από το άμεσο υλικό μπορείς να μάθεις καλύτερα την ιστορία.
Με μια πλαισίωση μικρή, τι δεν μπορείς να κατανοήσεις με την ιστορία της μικρής Σάμου;
Την πραγματικότητα των πόλεων- κρατών στην Αρχαιότητα;
Την διοικητική αντίληψη των Οθωμανών;
Την κοινωνική και ευρύτερα πολιτισμική δυναμική του 21;
Τον Εμφύλιο;

Εγώ επιμένω..
Όλές αυτές οι καινοτομίες καλές.
Αλλά τελικά τις ποδηγετεί το ίδιο το σημερινό σχολείο.
Είτε με πράξεις ή παραλείψεις της διοίκησης όπως εδώ, είτε πιο βαθειά!

DINOS TZORTZOGLOU είπε...

Ποιοι υπηρετούν την παγκοσμιοποίηση φίλοι μου;
Ο Κάρλας; Ο Βαρούμας; Ο Γεωργίου;
"Από εμάς" είναι κι αυτοί...
Μήπως πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε τα πράγματα τόσο ... καχύποπτα και να αναρωτηθούμε μήπως φταίει η δική μου - η δική σου- η δική μας αδιαφορία, ο ωχαδερφισμός, η κοινωνική αφασία;;;
Είναι ... άνευ σημασίας το ότι έμαθα για την κατάργηση της πατριδογνωσίας ΤΥΧΑΙΑ και μετά από 20-25 (!!!!) χρόνια;
Ένας πολίτης που "υποτίθεταϊ" ότι ενδιαφέρεται....
Πού είναι ο δημόσιος διάλογος;;;;
Η ενημέρωση;;;;
Με τι αξίζει να αχολείται ο τοπικός τύπος, αν όχι με θέματα σαν κι αυτό;;;;
Τί αξίζει να κινητοποιήσει τέλος πάντων τους "πνευματικούς" μας ανθρώπους;;;;
Με τι πιο σοβαρό καταγίνονται οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων;;;;
Πότε έγινε ΜΙΑ ΩΡΑ ΑΠΕΡΓΙΑ των δασκάλων για ένα τέτοιο - γι' αυτό το θέμα;;;;
Πόσο κοστίζει πια φίλε Γιώργο; Τόσα ξοδεύουμε σε ... πανηγύρια και ... εργολαβικά!! Δε μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε το απαιτούμενο κονδύλι;;;;
ΚΑΠ>ΚΟΥΜ αν αυτό είναι το σημερινό σχολείο, τότε γ..... το σημερινό σχολείο.....
Αλλά μου φαίνεται πως ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΟ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ και θα καταλήξω σε αυτό που είπε ο ΤΑΡΑΣ προχθές.... Γ....τα, ΣΚΑΤΟΥΑ.....

Ανώνυμος είπε...

εχει δικιο να το συνδεει με το γενικο κλιμα στη παιδεια ο gskapetis
αφου η παιδεια παντου στην ελλαδα τρεχει πισω απο ενα μοντελο που ειναι αποτελεσμα της δυτικης νοοτροπιας που δεν εχει καμια σχεση με μας
η παιδεια υπαρχει στη βιωση- μελετη- συζητηση
δεν νομιζω οτι λειτουργει σε μια παθητικη αποροφιση εικονων- γνωσεων
οπως ειναι αυτο που δεχονται τα παιδια εδω και παρα πολλα χρονια
συγνωμη για την ορθογραφια
:ο
πολλοκ